Храм Казанской иконы Божией Матери - <
Выделенная опечатка:
Сообщить Отмена
Закрыть
Наверх

14.Святитель Феофан (Говоров) затворник Вышенский, епископ (+1894).

 

Святитель Феофан (Говоров) затворник Вышенский, епископ (+1894)

Святитель Феофан (Говоров) затворник Вышенский, епископ (в миру — Георгий Васильевич) , родился 10 января 1815 года в семье священника в селе Чернавское Елецкого уезда (ныне территория Липецкой епархии) Орловской губернии. Учился будущий святитель в Ливенском Духовном училище, затем — в Орловской семинарии и, наконец, в Киевской Духовной Академии. В 1841 году в Киеве принял монашеский постриг с именем Феофан, в том же году был рукоположен в иеродиакона, а вскоре во иеромонаха. Был инспектором в нескольких духовных учебных заведениях, назначен ректором Санкт-Петербургской Духовной Академии, служил в Палестине в составе Русской Духовной Миссии и в Константинополе в качестве настоятеля посольской церкви. Во время пребывания на Востоке иеромонах Феофан основательно изучил аскетические творения отцов Церкви, что очень пригодилось ему впоследствии, как для собственного монашеского делания, так и для того, чтобы наставлять всех стремящихся к духовной жизни. 1 июня 1859 года состоялась хиротония и наречение Феофана епископом Тамбовским. Его служение на кафедре продолжалось недолго, всего три года, но и за краткое это время святитель успел приобрести глубокую любовь своей паствы. Кроме выдающихся человеческих качеств — таких, как необыкновенная кротость, редкая деликатность, заботливое внимание к нуждам и потребностям каждого человека, архипастыря отличал большой организаторский талант во всех сферах церковной жизни. Для повышения уровня духовного образования преосвященным Феофаном было открыто множество церковно-приходских школ, он поощрял священников, которые открывали школы при храмах, и мещан, жертвовавших средства на строительство школ и храмов. При содействии владыки Феофана в Тамбовской епархии начали открываться воскресные школы — как для детей, так и для взрослых. По его ходатайству с 1 июля 1861 года при Тамбовской Духовной семинарии стали издаваться «Тамбовские епархиальные ведомости» с несколькими статьями самого епископа в каждом выпуске. Заботился святитель и о благоустройстве храмов — «древнейших и наилучших училищ духовного просвещения». Каждое богослужение Владыки сопровождалось проповедью, а проповедником он был превосходным. Современники вспоминали, что его слова всегда трогали до слез, доходили до глубины сердца и вызывали стремление начать новую, лучшую жизнь. Архипастырь побуждал к проповеди и священников, ревностных поощряя, а нерадивых наказывая. Так, в «Тамбовских епархиальных ведомостях» за 1861год имеется следующее его распоряжение: «Священника Светлова, без уважительных причин не говорившего ни одного поучения в течение целого полугодия, оштрафовать на вдов и сирот духовного звания на 6 рублей серебром и пропечатать не говорившего поучения в Ведомостях ко сведению епархии». По воспоминаниям очевидцев, святитель Феофан вел самый простой образ жизни. Носил он подрясник и рясу из недорогой черной материи, пища его была невзыскательной. Вкушал он очень немного, почти никогда не ужинал. Весь его день проходил в молитве. Простота и приветливость святителя привлекали к нему людей, и с каждым из них Владыка обращался с примерным терпением и благодушием. Когда епархию постигла страшная засуха, преосвященный Феофан поддерживал паству не только словом, но и делом. Из своих личных средств он оказал значительную материальную помощь пострадавшим от пожаров, а свою квартиру и все свободные помещения архиерейского подворья он предоставил в полное распоряжение погорельцам. 13 августа 1861 года, при непосредственном участии епископа Феофана, состоялось прославление святителя Тихона Задонского, которого Владыка очень почитал. Однако недолго довелось тамбовской земле находиться под духовным окормлением великого святителя. В 1863 году епископ Феофан получил известие о перемещении его на древнюю Владимирскую кафедру, а уже в 1866 году, преосвященный Феофан, всегда склоненный к молитвенной уединенной жизни, подал прошение об увольнении его на покой с правом пребывания в Вышенской пустыни Тамбовской епархии. Прошение было удовлетворено, и святитель получил то, к чему давно чувствовал свое главное духовное призвание, — полное отрешение от житейских дел, неразвлекаемое «внутреннее делание». Уйдя в затвор, святитель Феофан ежедневно совершал Литургию, проводил время в духовных и телесных подвигах, непрестанной молитве, посте, тщательном самонаблюдении, в чтении Священного Писания и святоотеческой литературы, богомыслии, и, наконец, в писательских трудах. Весь величайший и поистине бесценный опыт, накопленный на разнообразных жизненных поприщах, и особенно в годы затвора, был использован святителем в его переписке с многочисленными корреспондентами, среди которых были представители всех сословий, от сановника до крестьянина. Ежедневно почта приносила от 20 до 40 писем, и епископ Феофан отвечал на каждое, чутко угадывая духовное состояние и потребности писавших, находя для каждого необходимое слово, идущее прямо к сердцу. Он обладал редким даром просто и кратко говорить о самых сложных предметах, о самых глубоких и премудрых вещах. Хотя эти письма были адресованы конкретным людям, в них есть то, что подходит каждому христианину. Вот что, например, писал святитель «одной почтенной особе в Тамбове» по поводу кончины архиерея и об «экзамене», ожидающем после смерти каждого человека: «Милость Божия буди с вами! Верно Вы уж воротились. Наплакались, нагоревались... Теперь пора и утешиться. Владыка отошел не на худшее, а на лучшее. Следовательно, его ради надо радоваться, что кончились труды и хлопоты и начинается покой. И для нас это тоже лучше. Он будет молиться о нас, и тамошняя молитва прямее и сильнее. Ему яснее, что нам нужно, и он будет прямо говорить Господу: даруй им то и то... И поскольку будет говорить прямо пред Господом, слышнее будет молитва его. Следовательно, нам нечего горевать... а скорее радоваться и его ради и себя ради. Станем и мы собираться... Будет экзамен. Просмотрим программу, и чего не учили, доучим, что позабыли, припомним, что не твердо знаем, протвердим. И поспешим это уладить... Ибо кто знает, может быть, вот-вот и кликнут: Феофан Вышенский... или Тамбовская... или еще кто... и выходи... Ни тетрадок, ни книжек нет... и подсказать некому. Всякий один... как перст... со своими только средствами... Господь да утешит нас всяким утешением. Ваш богомолец епископ Феофан». Особое внимание в своих письмах святитель Феофан уделял молитве, считая ее царицей духовной жизни, точка опоры которой — смирение. «Дело молитвы есть первое дело в христианской жизни. Молитва — дыхание духа. Есть молитва — живет дух; нет молитвы — нет жизни в духе. Стоять перед иконой и класть поклоны — не есть молитва, а только принадлежность молитвы; читать молитвы на память, или по книжке, или слушать их — не есть еще молитва, а только орудие молитвы или способ обнаружения или возбуждения ее. Сама молитва есть возникновение в сердце нашем одного за другим благоговейных чувств к Богу — чувства самоуничижения, преданности, благодарения, славословия, прошения, сокрушения, покорности воле Божией, усердного припадания и прочее. Вся наша забота здесь должна быть о том, чтобы во время нашей молитвы эти и подобные чувства наполняли душу нашу, чтобы сердце не было пусто. Когда есть в нем все эти чувства или какое-либо одно из них, устремленное к Богу, то молитвословие наше есть молитва, а когда нет, оно не есть еще молитва. Молитву или устремление сердца к Богу нужно возбудить и возбужденную укрепить, или, что то же, нужно воспитать в себе молитвенный дух. Чтобы наше молитвословие сделать нам действительным средством к воспитанию молитвы, необходимо совершать его так, чтобы и мысль, и сердце воспринимали содержание молитв, составляющих молитвословие. Вот для этого три самых простых приема: не приступай к молитвословию без должного приготовления; не совершая его кое-как, а со вниманием и чувством; не тотчас по окончанию молитв переходи к обычным занятиям». О пребывании в монастыре святитель Феофан писал: «Вышу можно променять только на Царство Небесное». Эти слова сбылись: именно на Царство Божие он «променял» свою скромную монашескую келью. Когда 10 января 1894 года, в праздник Крещения Господня, преосвященный Феофан скончался и его стали облачать в святительские одежды, на его лице явственно для всех просияла улыбка. О последних днях земной жизни человека святитель писал: «В час смерти в сознании чередой проходят деяния жизни, отражая в лице и очах умирающего или утешение, или сокрушение, соответственно представляющимся делам». Очевидно, что святитель, вся жизнь которого была непрестанным хождением пред Богом, имел упование не расстаться с Господом и скончался в надежде наследия блаженной вечности. Узнав о том, что скончался всеми почитаемый святитель, в Вышенскую обитель хлынули толпы людей разных сословий, общественного положения, всех возрастов и профессий. В день погребения их число достигло нескольких десятков тысяч. Канонизирован епископ Феофан, Затворник Вышенский, в 1988 году как подвижник веры и благочестия, оказавший глубокое влияние на духовное возрождение общества своими многочисленными творениями, которые могут рассматриваться чадами Церкви как практическое пособие в деле христианского спасения.

Источник: http://www.vob.ru/

 

Тропарь, глас 8:

Пpавославия наставниче,/ благочестия учителю и чистоты,/ Вышенский подвижниче святителю Феофане Богомудpе,/ писаньми твоими слово Божие изъяснил еси/ и всем веpным путь ко спасению указал еси.// Моли Хpиста Бога спастися душам нашим.

Кондак, глас 4:

Богоявлению тезоименитый,/ святителю Феофане,/ учении твоими многия люди просветил еси,/ со ангелы ныне предстоя Престолу Святыя Троицы,// моли непрестанно о всех нас.

Молитва

О, святителю, отче Феофане, земли нашея славо и радование! Приими сия смиренныя и теплыя моления нас грешных, любовию почитающих тя. Зря исполнившийся на тебе глагол Господень: «Прославляющия Мя прославлю», со умилением припадаем ко святым мощем твоим силу целебную имущим, якоже избранника Божественныя Благодати ведуще, взываем ти сице: благослови убо и помилуй, архиерею истиннаго Бога, державу нашу Российскую, воином мужество непоколебимое даруй и вся люди беспечальны сохрани и в покаяние приведи, младенцем воспитание благое даждь, юныя научи, болящим и скорбящим здравие испроси, нам же всем радость о Господе присную подаждь да вси благодарно тя ублажаем, глаголюще тако: Величаем тя, святителю отче Феофане и чтим святую память твою, ты бо молиши о нас Христа Бога нашего. Аминь

Иная молитва

О, святителю отче Феофане, архиерею преславный и предивный затворниче, Божий избранниче и Тайн Христовых служителю, богомудрый учителю и апостольских словес изрядный изъяснителю, отеческих добротолюбных сказаний списателю, христианскаго благочестия изящный проповедниче и жизни духовныя искусный наставниче, подвигов монашеских усердный ревнителю и всем людем благодати ходатаю! Ныне к тебе, на Небесех Богу предстоящему и о нас молящемуся припадаем и сице взываем: испроси у Всещедраго Бога Церкви Российстей и стране нашей мир и благостояние, святителем Христовым – истины Божественныя достойное охранение, паствы доброе окормление, лжеучителей и еретиков изрядное посрамление, подвизающимся – смирение, страх Божий и чистоту душевную и телесную, учителем – боговедение и мудрость, учащимся – ревность и помощь Божию. И всем православным – утверждение на пути ко спасению, да вкупе с тобою прославим Божию Силу и Премудрость Господа нашего Иисуса Христа, со Безначальным Его Отцем, с Пресвятым, Благим и Животворящим Его Духом ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

 

Акафист святителю Феофану Затворнику Вышенскому

 

 Тропарь, глас 8

Православия наставниче, благочестия учителю и чистоты, Вышенский подвижниче, святителю Феофане богомудре, писаньми твоими Слово Божие изъяснил еси и всем верным путь ко спасению указал еси, моли Христа Бога спастися душам нашим.

 

Кондак, глас 4

Богоявлению тезоименитый, святителю Феофане, учении твоими многия люди просветил еси, со ангелы ныне предстоя престолу Святыя Троицы, моли непрестанно о всех нас.

Кондак 1

Избранный подвижниче и истинный служителю Христов, поставленый Господом на свещнице Церковной в святительском служении, людей светом веры озарял еси, все силы души своея и великия дарования им отдавая, и в спасительном подвиге затвора своего непрестанною любовию к чадом своим сердца их согревая. И нас просвети светом мудрости своея святителю Христов досточудный, да зовем ти:

Радуйся, святителю отче Феофане затворниче и христианскаго жития златословесный учителю!

Икос 1

Ангельскою кротостию и великою любовию объемлимый к Богу и людем подвиг иноческого смирения и пастырского служения подъял еси, святителю наш предивный. С покорностию воле Божией данный Господом дар мудрости возрастил еси и людем во спасение сим даром самоотверженно послужил еси. Ублажая труды твоя, вопием ти:

Радуйся, от младенчества Господу сердце отдавый; радуйся, паче всего Господа возлюбивый. Радуйся, на Него Единаго все упование возложивый; радуйся, от юности премудростию Божиею свой разум напитавый. Радуйся, Господу всего себе на служение предавый. Радуйся, святителю отче Феофане затворниче и христианскаго жития златословесный учителю!

Кондак 2

Видя душу твою, исполненную Божественною любовию к Создателю своему и Богу, Господь Промыслитель воспламенил еси ю великим стремлением к иноческому житию, и ты, святителю Божий, последуя небесному призыву, еще во дни юности своея, твердо стал на путь великаго смирения и отречения от мира сего, предав себя всецело воле Божией, поя Ему: Аллилуия!

Икос 2

Разумением книжной премудрости щедро от Бога одаренный, ты непрестанно обогащал еси ум свой познанием творений святых отец и подвижников веры и благочестия, почерпая в них великую силу и свет духовный. Мы же, прославляя мудрость твою, со умилением к тебе взываем: Радуйся, любовию ко Господу пламеневший. Радуйся во смирении великом юность свою проведший. Радуйся, кротостию своею для всех примером послуживый. Радуйся, иноческое житие избравый. Радуйся, всего себя на служение Богу отдавый. Радуйся, святителю отче Феофане затворниче и христианскаго жития златословесный учителю!

Кондак 3

Сила Божия, в тебе пребывающая, еще на ранней стези твоей ярким пламенем Благодати душу твою осветившая и в святительском сане тя благоукрасившая, даровала людем, тя, пастыря добраго, о спасения душ их пламенно радевшаго и Господу неустанно поющаго: Аллилуиа!

Икос 3

Имея в сердце единого Господа, с великою радостию, посвятив жизнь свою на служение делу Христову спасения рода человеческого, ты, угодниче Божий, отдал еси сокровище своего разумения и духовнаго опыта в послушание Богу своему, уча и наставляя всех прибегающих к тебе с верою. И мы, ублажая труды твоя, во спасение душ наших подъятые, вопием ти сице: Радуйся, велией мудростию Господом напоенный. Радуйся, в трудах подвижничества искушенный; Радуйся, смирения и кротости великий носителю. Радуйся, воле Божией всецело себя предавший. Радуйся, Божие милосердие твореньми своими прославивший. Радуйся, святителю отче Феофане затворниче и христианскаго жития златословесный учителю!

Кондак 4

Буря смятения исполнила еси сердца чад паствы твоея, внегда позна стремление твое их оставити, дабы подвигу затвора всецело себя посвятити, и в нем пребывая в непрестанном подвижничестве, посте и молитве, невозбранно поя Господу Сил: Аллилуия!

Икос 4

Слыша людие об уходе твоем в пустыню Вышенскую, зело скорбяще о сиротстве своем, почитая тя, пастыря добраго, Богом им данного, с любовию о их душах радевшаго, со слезами приходили к тебе, прося молитв и богодухновенных поучений твоих. Приими и от нас похвалы сия: Радуйся, во святительстве своем отцем милостивым пастве своея бывый. Радуйся, непрестанно о благе паствы своея попечение имевый; Радуйся, со слезами умиления с ней разлучивыйся. Радуйся, тишину и богомыслие паче всего возлюбил еси. Радуйся, обители Вышенския яркий светильниче. Радуйся, святителю отче Феофане затворниче и христианскаго жития златословесный учителю!

Кондак 5

Боготечною звездою явился еси ты, святителю мудрый, во обители иночестей, души спасения своея ради, безмолвия пустыннаго жития вожделев и в нем непрестанным подвигом подвизаясь и примером добрым всей братии являясь, научая всех непрестанно пети Господу: Аллилуия!

Икос 5

Принося Христу Богу сердце свое, всецело любовию к Нему объятое, ты душу свою предуготовал, стать обиталищем Святаго Духа, в великом смирении и кротости подвиг свой иноческий подъемля, непрестанными трудами являя пример истиннаго подвижническаго жития христолюбивым чадом, на тя взирающим. Почитая в тебе истиннаго служителя Божия и избранника Им возлюбленнаго, и мы вопием ти сицевая: Радуйся, источниче любве ко Господу неиссякаемый. Радуйся, светильниче пресветлый, в пустыни возсиявший. Радуйся, сердце свое в послушание отдавший; радуйся, воздержания мудрый учителю. Радуйся, о душах людских добрый рачителю. Радуйся, святителю отче Феофане затворниче и христианскаго жития златословесный учителю!

Кондак 6

Проповедник неустанный, истин Божиих вещателю, воистину был еси ты на святительском служении, просвещая и наставляя паству свою, ты и в затворе не оставил еси духовным водительством всех, притекающих к свету мудрости твоея богодухновенными словесы своими, всех пети научая: Аллилуиа!

Икос 6

Возсияла еси в пустыне звездою велией мудрость твоя, пречудный угодниче Христов. Из затвора тя сокрывшаго, потекли реки живых словес твоих. Божиим изволением открылся источник благодатных поучений, наполняющий всякаго жаждущаго и с верою к нему притекающаго. Приими и от нас, святителю Божий, похвалы сицевые: Радуйся, устами своими мудрость Божию вещавый. Радуйся, тояже мудростию всех напоивший. Радуйся, в подвизех иноческого жития пребывавший. Радуйся, грехов людских мудрый искоренителю. Радуйся, в добром преуспеянии неустанный водителю. Радуйся, святителю отче Феофане затворниче и христианскаго жития златословесный учителю!

Кондак 7

Хотяй всем человеком спастися и Царствия Божия достигнути, ты, пастырю добрый, в своем отречении от мира и строгом затворе обрел еси великий источник вдохновения, подражая Пастыреначальнику Христу, дерзновенно и невозбранно служил еси людем, поя Господу: Аллилуия!

Икос 7

Новаго видя в тебе подвижника и угодника Христова, Царствия Божия сердцем своим постигшаго, величайшаго смирения и кротости достигшаго, души людския, больныя и страждущия с надеждою устремили взор свой на пустынь, тебе от очей их скрывшую, в чаянии помощи и велией мудрости твоей благодатной. И мы, возжаждавшия ея, вопием ти тако: Радуйся, ангельской чистоты на земли достигл еси. Радуйся, кротостию духа своего всех покорил еси. Радуйся, омраченныя умы просветивый. Радуйся, незлобия дивный наставниче. Радуйся, к подвигу милосердия людей призвал еси. Радуйся, святителю отче Феофане затворниче и христианскаго жития златословесный учителю!

Кондак 8

Станный для мноих, но дивный для любящих Господа подвиг твой, святителю благий, полнаго послушания в житии нестяжательном, отданном неустанному труду и непрестанному богомыслию; мы, видя сие, во умилении сердец наших благодарно поем Господу: Аллилуиа!

Икос 8

Весь был еси всем, святителю Божий, пастырем и отцем, учителем и наставником в неумолкаемом благовестии златословесных устен твоих. И мы, чада твоя духовныя, благодарно вопием ти: Радуйся, росою Духа Божия напоенный. Радуйся, светом благодати Божией осененный. Радуйся, уме богопознания достигший. Радуйся, миром души твоея Господа постигший. Радуйся, благодатностию своею всех умилявший. Радуйся, святителю отче Феофане затворниче и христианскаго жития златословесный учителю!

Кондак 9

Всем был еси примером богомудраго жития о едином на потребу, како душу свою чистою храминой Духу Святому соделати, в великих подвизех преуспевал еси, от силы в силу восходил еси, возгревая сердце свое непрестанною молитвою Иисусовой и воспевая Господу: Аллилуиа!

Икос 9

Витией сладкозвучной глас твой кроткий и мудрый для всех был еси, услаждая слух внимавших тебе с велией верою, ты силою поучений твоих вел еси их непрестанною стезею тесною в самоотречении к подвигу послушания, научая их правде Божией и Царствию Его. Приими от нас, благий учителю, благодарения сицевая: Радуйся, святителю Божий смиренный и кроткий. Радуйся, пастырю благий и чадолюбивый. Радуйся, в пустыни яко крин сельный процветший. Радуйся, тишину затвора спасительную возлюбивший. Радуйся, благий водителю душ смятенных. Радуйся, святителю отче Феофане затворниче и христианскаго жития златословесный учителю!

Кондак 10

Спасти хотяй род человеческий от греховных тенет, ты, Божий угодниче, просветил еси умы, ищущих правды, путие тайной победы в брани невидимой и венец вожделенный благаго конца показавый людем, поющим с тобою Богу: Аллилуиа!

Икос 10

Стена еси крепкая, ты еси воистину святителю Божий, в творениях своих богодухновенных, для каждой души, черплющей в мудрости твоей великое себе руководство и течение жизни своея, направляющей по стези тобою указанной, по единому пути ко спасению. Возсылая благодарения Богу за неустанное о душах наших твое попечение, тако взываем ти: Радуйся, ангельского жития на земли достигший. Радуйся, в сослужении ангельстем святую Литургию совершал еси. Радуйся, ангельскою кротостию сиявший. Радуйся, чистоты сосуд благословенный. Радуйся, правды Божией учителю дерзновенный. Радуйся, святителю отче Феофане затворниче и христианскаго жития златословесный учителю!

Кондак 11

Пение всехвальное приносим ти, святителю благий и кроткий Божий угодниче. Восхваляем тя, прославившаго подвигами и житием своим святое Имя Создателя и воспеваем Богу: Аллилуиа!

Икос 11

Светозарное житие твое в затворе протекшее не скрылось от людских сердец, жаждущих правды и Божией истины. Благий конец жития твоего, безмятежный и мирный, велием светом озарил весь пройденный святительский многотрудный путь твой, соделавший тя воистинну сосудом Божией благодати. И мы, с умиленным сердцем, в благодарении глаголем ти: Радуйся, в кончине твоей святительский сан твой прославивший. Радуйся, до последнего дыхания своего Господу своему послуживший. Радуйся, обители своея дивное украшение. Радуйся, страны Тамбовския и Шацкия мудрый просветителю. Радуйся, паствы Рязанския похвало и радование. Радуйся, святителю отче Феофане затворниче и христианскаго жития златословесный учителю!

Кондак 12

Благодатию Божиею щедро одаренный и ею пастве твоея в земном житии твоем мудро послуживый, ты, дивный и кроткий святителю, не остави и нас, уповающих на предстательство твое пред Господем на небеси, идеже предстоиши в немолчном славословии, взывая Богу: Аллилуиа!

Икос 12

Поюще подвиги твоя, озарившия велиим светом твой жизненный путь отречения любве ради ко Господу своему, мы, святителю Божий, кроткий и милостивый, с упованием взираем на тя, яко на небеснаго покровителя нашего и великаго о нас предстателя пред престолом Господа славы, умиленно взываем ти: Радуйся, угодниче Божий, пресветлый и милостивый. Радуйся, моление верных тебе николиже отринувший. Радуйся, рабе Христов и любимче Божий. Радуйся, иноков наставниче премудрый. Радуйся, святителю, в скорбех наших быстрый утешителю. Радуйся, святителю отче Феофане затворниче и христианскаго жития златословесный учителю!

Кондак 13

О, всеблагий святителю Феофане, кроткий, богомудрый наш учителю! Приими от нас малое сие приносимое тебе моление и душ наших благодарное восхваление. Не забуди нас грешных в молитвах твоих святых, да уповая на них, непрестанно взываем Господу Сил: Аллилуиа! Трижды.

Икос 1

Ангельскою кротостию и великою любовию объемлимый к Богу и людем подвиг иноческаго смирения и пастырскаго служения подъял еси, святителю наш предивный. С покорностию воле Божией данный Господом дар мудрости возрастил еси и людем во спасение сим даром самоотверженно послужил еси. Ублажая труды твоя, вопием ти: Радуйся, от младенчества Господу сердце отдавый. Радуйся, паче всего Господа возлюбивый. Радуйся, на Него Единого все упование возложивый. Радуйся, от юности премудростию Божиею свой разум напитавый. Радуйся, Господу всего себе на служение предавый. Радуйся, святителю отче Феофане затворниче и христианскаго жития златословесный учителю!

Кондак 1

Избранный подвижниче и истинный служителю Христов, поставленый Господом на свещнице Церковней в святительском служении, людей светом веры озарял еси, все силы души своея и великия дарования им отдавая, и в спасительном подвиге затвора своего непрестанною любовию к чадом своим сердца их согревая. И нас просвети светом мудрости своея святителю Христов досточудный, да зовем ти: Радуйся, святителю отче Феофане затворниче и христианскаго жития златословесный учителю!

Молитва

О, святителю, отче Феофане, земли нашея славо и радование! Приими сия смиренныя и теплыя моления нас грешных, любовию почитающих тя. Зря исполнившийся на тебе глагол Господень: «Прославляющия Мя прославлю», со умилением припадаем ко святым мощем твоим силу целебную имущим, якоже избранника Божественныя Благодати ведуще, взываем ти сице: благослови убо и помилуй, архиерею истиннаго Бога, державу нашу Российскую, воином мужество непоколебимое даруй и вся люди беспечальны сохрани и в покаяние приведи, младенцем воспитание благое даждь, юныя научи, болящим и скорбящим здравие испроси, нам же всем радость о Господе присную подаждь да вси благодарно тя ублажаем, глаголюще тако: Величаем тя, святителю отче Феофане и чтим святую память твою, ты бо молиши о нас Христа Бога нашего. Аминь!


Назад к списку