Храм Казанской иконы Божией Матери - <
Выделенная опечатка:
Сообщить Отмена
Закрыть
Наверх

04.Святитель Митрофан первый епископ Воронежский, чудотворец (+1703)

 

Святитель Митрофан, первый епископ Воронежский. Духовная жизнь великого угодника Божия святителя Митрофана, как и жизнь всех святых, сокровенна, и только Господу Богу вполне известна его подвигай, его труды для стяжания Царства Небесного, его непрестанные молитвы, его пламенное сердечное стремление к единению с Богом.

Родился святитель Митрофан (в миру Михаил) в ноябре 1623 года во Владимирском крае, в семье потомственного священника Василия и Марии (или Мавры). Из духовного завещания святителя известно, что он «родился от благочестивых родителей и воспитан ими в непорочном благочестми Восточной Церкви, в православной вере». До сорокалетнего возраста святитель жил в миру; был женат, имел сына Иоанна и служил приходским священником в селе Сидоровском. Лишившись супруги, священник Михаил в 1663 году принял постриг с именем Митрофан а Злотниковской Успенской пустыни, находившейся недалеко от Суздаля.

Через три года иеромонах Митрофан избран настоятелем Успенского Яхромского Космина монастыря. Этим монастырем он управлял 10 лет, проявив себя усердным игуменом. Его заботами воздвигнут храм в честь Нерукотворенного Образа Спасители. Патриарх Иоаким (1674 — 1690), узнав о святой жизни игумена Митрофана, возвел его в 1675 году в сан архимандрита и поручил возглавить знаменый Мариево-Унженский монастырь во имя Живоначальной Троицы. Там попечением нового настоятеля был сооружен храм в честь Благовещения Пресвятой Богородицы.

На Московском Соборе 1681 — 1682 годов в числе мер для борьбы с расколом и в целях улучшения просвещения среди православных было решено увеличить число епархий. В числе прочих была учреждена Воронежская епархия. На новую Воронежскую кафедру 2 апреля 1682 году был назначен, рукоположенный во епископы Патриархом Иоакимом и собором из шестнадцатьи архипастырей, Митрофан.

   По прибытии в Воронеж святитель, прежде всего, учитывая трудность времени и низкое нравственное состояние духовенства и паствы, разослал по епархии Окружное послание, в котором призывал всю свою паству к исправлению. "Честные иереи Бота Вышнего! — писал Святитель. — Вожди стада Христова! Вы должны иметь, светлые умные очи, просвещенные светом разумения, чтобы вести других по правому пути. По слову Господа, вы должны быть самим спетом: «вы есте свет миру» (Мф, 5, 14) — Христос Спаситель, вручая паству апостолу Своему, трижды сказал ему: паси, как бы внушая тем, что три есть различные образа пасения; слово учении, молитва при пособии Святых Тайн и пример жизни. Действуйте и вы всеми тремя способами: подавайте пример доброй жизни, учите людей своих и молитесь о них, укрепляя их Снятыми Тайнами; наипаче же неверных просвещайте святым Крещением, и согрешивших приводите к покаянию. Будьте внимательны к болящим, чтобы не отошли от сей жизни без причащения Святых Тайн и помазания святым елеем».

За время 20-летнего епископства святителя Митрофана количество храмов в епархии возросло с 182 до 239 и основано 2 монастыря.

Известно о большой дружбе Воронежского святителя Митрофана со святителем Питиримом епископом Тамбовским (память 28 июля).

Они поддерживали переписку и встречались для духовных бесед. История основания близ Тамбова Трегулневского Предтеченского монастыря связана с дружбой святых архипастырей.

Первый Воронежский Святитель ревностно заботился о нуждах паствы: искоренял, нестроения и беспорядки в обителях, утверждал в них жизнь, по иноческому уставу, утешал всех без различия звания и состояния, был покровителем вдов и сирот, заступником обиженных. Его дом служил гостиницей для странников и лечебницей для больных. Молился он о живых и об усопших христианах, а особенно о воинах, павших за Отечество.

Святитель Митрофан, как человек высокого патриотизма, своим авторитетом, пожертвованиями и молитвами содействовал преобразованиям Петра I, необходимость и цель которых хорошо понимал. При постройке флота в Воронеже Святитель убеждал народ всемерно помогать Петру, а сам отдавал все свои средства, сознавая, что они идут на благо Родины. Это было очень важно, так как многие считали устройство флота делом бесполезным.

Высокий патриотизм святого епископа соединялся в его душе с твердой верой и строгостью правосланных убеждений, ради которых он не боялся навлечь на себя царский гнев.

Хотя за ослушание царской воли святителю грозила опала, но он отказался идти во дворец к Петру I, потому что там стояли статуи языческих богов. Царь приказал убрать статуи и с того времени проникся еще большим уважением к святому.

Е. Поселянин описывает случай, свидетельствующий о духовной связи между святителем Митрофаном и чтившим его Петром I уже после их кончины. Однажды в Петропавловском соборе Петербурга увидели человека, усердно молившегося перед гробницей Петра I. На вопрос, почему он это делает, человек тот ответил, что ему повелел молиться святитель Митрофан. Однажды во сне святой епископ явился ему и сказал: «Если хочешь быть мне угодным, молись о упокоении души императора Петра Великого».

Скончался святитель Митрофан 23 ноября 1703 года, в глубокой старости, приняв перед смертью схиму с именем Макарий, в честь преподобного Макария Унженского, с которым духовно сроднился во время настоятельства над Макариево-Унженской Троицкой обителью.

Гроб с телом великого святителя нес до усыпальницы сам император Петр. Прощаясь, он сказал: «Не осталось у меня такого святого старца. Ему же буди вечная память».

Современники Святителя . не оставили нам никаких памятников с описанием его христианских подвигов, и только Духовное завещание Святителя открывает нам те благодатные сокровища люби и смирения, которыми была преисполнена его душа.

В этом завещании, исполненном духом молитвы, он обнимает всех своей любовью, желая и по кончине своей всегда поучать паству свою. Обращаясь к пастырям и пасомым, Святитель говорит: «Для всякого человека таково правило мудрых мужей: употреби труд, храни мерность — богат будеши;. воздержно пий, мало яждь — здрав будеши; твори благо, бегай злаго — спасен будеши... Да пребывают все православные христиане в прародительстве своем благочестиво и праведно, во всякой чистоте, в воздержании, святыне в покаянии. Веру же Православную заповедую любить; и Церковь Святую едину во всей вселенной, как мать, чествовать и пребывать в ней неотступно, и предания и учение святых отцов содержать крепко и ни в чем не поругано и непоколебимо иметь. Как без веры правой угодить Богу невозможно, так и без Церкви Святой Восточной и светлого Богопреданного ее учения невозможно кому спастись».

С 1820 года число почитателей памяти святителя Митрофана чрезвычайно увеличилось, и Воронежский архиепископ Антоний II (Смирницкий) неоднократно доносил в Синод о чудесах по молитвам святого.

В 1831 голу обретено нетленное тело святителя Митрофана и в следующем году совершено прославление его в лике святых. С того времени: Русская Церковь совершает память Святителя дважды в год: 23 ноября — день преставлении, и 7 августа (1832 г.) – день прославления.

В Воронежской епархии архиепископ Антоний II (1827—1846) установил следующие празднования в честь святителя Митрофана: 4 июня — день тезоименитства; 2 апреля — день архиерейской хиротонии (1682 г.); 11 декабря — обретение мощей (1831 г.).

Первая икона святителя Митрофана написана в 1830 г. художником Шевцовым после явлении ему святого архипастыря в видении, о котором предсказал Воронежский архиепископ Антонин.

Совершая память великого и смиренного угодника Божия святителя Митрофана, епископа Воронежского, вчитываясь в его житие и внимательно слушая прославляющие его церковные песнопения, мы учимся у него как надо любить ближних, заботиться о каждом человеке, исполняться любовью к своему Отечеству, ценить и твердо хранить православную веру и всем сердцем и разумом любить. Господа.

Источник: Минея-Ноябрь Ч.2 С.264-266

 

Тропарь, глас 4

Правило веры и образ кротости,/ словом и житием, пастве твоей, отче смиренномудре Митрофане, был еси,/ темже и во светлостех святых,/ солнца светлейше возсиял еси,/ венцем нетления и славы украшаемь,/ моли Христа Бога,// всей стране нашей и граду твоему в мире спастися.

Кондак, глас 8

Воздержанием тело духу поработив,/ душу же равноангельну сотворив,/ святительскою одеялся еси одеждою, яко венец священства;/ и ныне всех Владыце предстоя,// моли, всеблаженне Митрофане, умирити и спасти души наша.

Молитва

О святителю отче Митрофане! Приими сие малое моление от нас, грешных раб Божиих (имярек), к тебе прибегающих, и теплым твоим предстательством умоли Господа и Бога нашего, Иисуса Христа, яко да подаст нам согрешений наших прощение и избавит нас от бед, печалей, скорби и болезней душевных и телесных, обдержащих нас; да подаст вся на пользу настоящаго жития нашего потребная; да дарует нам скончати житие сие привременное в покаянии и да сподобит нас, грешных и недостойных, Небеснаго Царствия Своего, во еже со всеми святыми славити Его безконечное милосердие, со Безначальным Его Отцем и Святым и Животворящим Его Духом, во веки веков. Аминь.

 

Акафист

 Кондак 1

Избранный чудотворче и изрядный угодниче Христов, многоцелебный источниче и молитвенниче о душах наших, святителю отче Митрофане, яко имеяй дерзновение ко Господу, от всяких нас бед свободи, зовущих: радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.

Икос 1

Ангел земный и человек небесный был еси, святителю отче Митрофане: вперив бо ум в Божественная, временная и земная пренебрегл еси; темже и вселися в тя Пресвятый Дух, Егоже благодатию светло украшен еси. Сего ради тебе, на Небеси и на земли прославленному, вопием сице:

Радуйся, яко чистотою и святынею ангелом уподобился еси; радуйся, яко постом и бдением безстрастия достигл еси.

Радуйся, светильниче Божественнаго света; радуйся, молитв благовонное кадило.

Радуйся, верных непреложное утверждение; радуйся, неверных богомудренное обличение.

Радуйся, христиан непостыдное прибежище; радуйся, благочестия стено необоримая.

Радуйся, крепкое кормило Церкве Христовы; радуйся, непоколебимый столпе Православия.

Радуйся, апостольских преданий верный хранителю; радуйся, таин Божиих истинный строителю.

Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.

Кондак 2

Видяще от святых мощей твоих приснотекущий источник исцелений, благоговения и радости исполнени, благодарим Бога, дивно прославляющаго святыя Своя, вопиюще Ему: Аллилуиа.

Икос 2

Разумом просвещенным свыше вразумляя заблуждших, поборник был еси истинныя Христовы Церкве, егда в царствующем граде Москве суемудреннии лжеучители на соборе святительстем отверзоша нечестивая уста своя на ея хуление. Мы же, от мысленных волков избавльшеся, верно взываем ти:

Радуйся, цевнице Духа Святаго, бряцающая славу Божию во спасение человеком; радуйся, громе, сокрушаяй еретическое злочестие.

Радуйся, молние, попалящая плевелы неверия; радуйся, ясное зерцало апостольских преданий.

Радуйся, немолчный благовестниче велений Христовых; радуйся, верный наставниче богомудрия.

Радуйся, монашествующих славо; радуйся, архиереев божественное удобрение.

Радуйся, златозарное светило, просвещающее землю русскую; радуйся, надежный ходатаю нам Царствия Небеснаго.

Радуйся, яко твоим к Богу молением от ада свобождаемся; радуйся, яко твоим предстательством райския жизни сподобляемся.

Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.

Кондак 3

Силе Вышняго чудодействующей, никтоже притекаяй к тебе, преблаженне отче, отходит тощ: недугующим бо явился еси исцеление, слепым прозрение, хромым утверждение, и вси благовернии людие скораго тя помощника стяжавше, радостно Богу воспевают: Аллилуиа.

Икос 3

Имеяй в сердце своем огнь любве Божественныя, спасения ради душ человеческих пастырски подвизался еси, богомудре, противу козней диавольских, и победительным оружием Креста разсекал еси сети лукаваго, яко паучину. Темже приими от нас песнь сию:

Радуйся, рабе Божий, благий и верный; радуйся, достойный делателю вертограда Христова.

Радуйся, учителю смирения и целомудрия; радуйся, образе кротости и послушания.

Радуйся, мужу желаний; радуйся, проповедниче чудес Божиих.

Радуйся, наставниче дел добрых; радуйся, твердое ограждение Христовы Церкве.

Радуйся, огневидный столпе, наставляяй на путь спасения; радуйся, светозарный светильниче, верныя просвещаяй.

Радуйся, неисчерпаемый сосуде благодати Христовы; радуйся, чистое приятелище Духа Святаго.

Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.

Кондак 4

Бурю мирскаго жития и тяжелоносныя страстей волны прешед, обрел еси тихое пристанище, и в пустыню вселився, неленостно поработал еси Христу во мнозе долготерпении. Отнюдуже руководил еси в Царствие Божие и духовная чада своя, научив их едиными усты и единем сердцем пети Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаще дивныя о Бозе труды твоя, святителю отче Митрофане, прихождаху к тебе издалеча жаждущии глаголов живота вечнаго: понеже ты учил и творил еси, наставлял словом и житием своим. Сего ради любовию вопием ти:

Радуйся, апостолов преемниче; радуйся, святителей сопрестольниче.

Радуйся, преподобных собеседниче; радуйся, праведных украшение.

Радуйся, венче воздержания; радуйся, благосеннолиственное древо, потоками райскими воспитанное.

Радуйся, безпомощных спасительное призрение; радуйся, цвете нетления.

Радуйся, яко отчуждением временных благ стяжал еси блаженство нищеты духовныя; радуйся, яко самовольным обнищанием обрел еси сокровище благ вечных.

Радуйся, яко во глубину смирения приникл еси; радуйся, яко на высоту безстрастия возшел еси.

Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.

Кондак 5

Боготечней звезде, путеводившей древле волхвов ко Праведному Солнцу, подобен был еси, всехвальне отче, сам восходя благодатию Божиею от силы в силу, и приводя с собою ко Христу Богу всех ищущих спасения. Темже и мы, немерцающим сиянием славы твоея озаряеми, согласно вопием Ему: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше в тебе воронежстии людие перваго архипастыря, яко ангела, знамение небесныя благодати носяща, возрадовашася радостию неизглаголанною; ты же, добре внимая себе и всему стаду, в немже тя Дух Святый постави епископа, пасл еси усердно Церковь Господа и Бога, яко слово воздати хотя. Сего ради ублажаем тя, отче Митрофане, зовуще:

Радуйся, человече Божий, преподобием аки поясом златым препоясанный; радуйся, друже Христов, святительством аки бисером драгим преукрашенный.

Радуйся, воине Христов непобедимый; радуйся, страже дома Божия неусыпный.

Радуйся, восхождения в сердце своем к Небеси положивый; радуйся, словесныя овцы Христовы на живоносных пажитех воспитавый.

Радуйся, яко не попустил еси душетленному зверю расхитити стадо твое; радуйся, яко от Небеснаго Пастыреначальника праведное воздаяние приял еси.

Радуйся, возлюбивый благолепие дому Божия; радуйся, в самом себе храм Триипостасному Божеству уготовавый.

Радуйся, яко во умерщвленнем телеси ризою нетления одеян еси; радуйся, яко из гроба зарею безсмертия нас осияваеши.

Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.

Кондак 6

Словес евангельских, еже не скрывати себе сокровища на земли, верный блюститель показался еси, всеблаженне Митрофане, егда достояние свое мудре расточил еси, снабдевая убогих, и пособствуя благоверному императору Петру в сооружении кораблей на побеждение неверных агарян, не ведущих пети: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия царству православному благотворный свет великих добродетелей твоих, святителю отче Митрофане, о нихже благодаряще Отца Небеснаго, к тебе яко к присному о нас молитвеннику, взываем сице:

Радуйся, наставниче целомудрия; радуйся, смирения Христова истинный подражателю.

Радуйся, олтаря Господня благоговейный служителю; радуйся, святителей украшение.

Радуйся, иноческаго равноангельнаго жития ревнителю; радуйся, безмолвия древних богоносных отец подражателю.

Радуйся, милости струя неизсякаемая; радуйся, благоутробия хранилище неоскудное.

Радуйся, сирых благонадежное пристанище; радуйся, вдовиц скорое заступление.

Радуйся, множество душ уневестивый Христу; радуйся, купно с ними пребываяй в радости Господа твоего.

Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.

Кондак 7

Хотящу некогда благоверному императору Петру беседовати с тобою, призван был еси во двор царский; егда же внезапу узрел окрест его изваяния языческая, абие возвратился еси вспять, не убоявся прещения царева, и готов был еси душу свою положити паче, неже растлити мысленныя очи сердца своего неподобным видением, научая верных Единому Живому Богу пети: Аллилуиа.

Икос 7

Новаго тя по благочестию ревнителя познав благоверный царь, и видя твое небоязненное на смерть изволение, повеле суетная изваяния низринути. Мы же святому твоему дерзновению чудящеся, вопием:

Радуйся, непреклонный исповедниче Православия; радуйся, ревностный защитниче благочестия.

Радуйся, священнотаинниче благодати; радуйся, велегласный проповедниче покаяния.

Радуйся, апостолов немолчная уста; радуйся, Церкве непоколебимый столпе.

Радуйся, пастырю добрый; радуйся, яко непричастен явился еси лицеприятию.

Радуйся, яко истину не обинуяся свидетельствовал еси; радуйся, яко твоим пособием сокрушаются козни вражия.

Радуйся, яко всем верным воспоминание твое пресладко; радуйся, яко всей Церкви Христовой имя твое пречестно.

Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.

Кондак 8

Странное и преславное чудо благодати небесныя является ныне во очию всех верных; Долготерпеливый и Многомилостивый Господь не прогневася на ны до конца за беззакония наша, но помянув щедроты Своя, дарова нам тебе, досточудне отче, заступника изрядна, и тако вознесе рог спасения нашего, да выну поем Ему: Аллилуиа.

Икос 8

Весь еси в вышних, но и нижних не оставляеши, святителю отче Митрофане, присно со Христом царствуеши, и о нас грешных молитвы к Нему возсылаеши: не точию бо припадающих к цельбоносным мощам твоим, но и далече отстоящих, призывающих же всечестное имя твое, предстательством твоим соблюдаеши от всякаго зла. Темже во умилении зовем ти:

Радуйся, прибежище наше во всех скорбех; радуйся, скорый помощниче всех в бедах сущих.

Радуйся, целителю болезней душевных вкупе и телесных; радуйся, на невидимыя враги наша сильный поборниче.

Радуйся, посетителю в немощи лежащих; радуйся, утешителю в бедах сущих.

Радуйся, яко тобою престает рыдание; радуйся, яко тобою подается радость.

Радуйся, яко Христу добльственно последовал еси; радуйся, яко Сладчайшему Иисусу до конца послужил еси.

Радуйся, яко наслаждаешися лицезрения Божия; радуйся, яко сподобился еси зрети невечерний день Царствия Его.

Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.

Кондак 9

Всякия скорби и труды добльственно претерпел еси, шествуя по пути спасения до маститыя старости, облечен во всеоружие Божие, во плоти аки безплотен, умерщвляя страсти и сокрушая наветы миродержителя тьмы века сего. Темже небесным сопричислен силам, купно с ними воспеваеши Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Ветия многовещанныя недоумеют изобразити обилия любве твоея, еюже, отходя ко Творцу, преисполнен был еси к чадом твоим о Господе: восхотев бо и по отшествии своем присно поучати их, яко живый, завещал еси им вся потребная ко спасению. Сего ради из глубины сердец вопием ти:

Радуйся, благочестно течение скончавый; радуйся, веру соблюдый всецелу.

Радуйся, оружием благоволения Божия венчанный на земли; радуйся, венцем нетления украшенный на Небеси.

Радуйся, долу величием чудес блистающий; радуйся, горе лучами Трисолнечнаго Света осияваемый.

Радуйся, яко в пресветлых райских обителех вселяешися; радуйся, яко лицем к лицу Божественнаго Света причащаешися.

Радуйся, яко с небесных высот на мольбы наша призираеши; радуйся, яко в сониих и видениих во благо нам являешися.

Радуйся, яко молитвами твоими от вечныя смерти свобождаемся; радуйся, яко предстательством твоим безконечныя жизни сподобляемся.

Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.

Кондак 10

Иже всем человеком хотяй спастися, и в разум истины приити, Господь и Бог наш Иисус Христос явил нам нетленное тело твое на земли, яко живоносную купель, врачующую всяку болезнь, и всяку язю в людех. Темже благодарственно вопием Ему: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси спасения прибегающим к тебе, святителю Митрофане, и в бываемых от тебе знамениих, исповедающих величие Божие. Сего ради, ущедрени твоим чудодейственным о нас ко Христу Богу ходатайством, вопием ти:

Радуйся, царей благочестивых поборниче; радуйся, архиереев православных укрепление.

Радуйся, царства православнаго защитниче; радуйся, Церкви святей утверждение.

Радуйся, прежде смерти умертвивый плоть свою; радуйся, предвкусивый жизнь вечную прежде внития в селения райския.

Радуйся, умерший миру прежде кончины твоея; радуйся, воскресший духом во Христе прежде успения твоего.

Радуйся, яко от обители земныя во обитель небесную преселился еси; радуйся, яко от обители небесныя во обители земныя благотворя нисходиши.

Радуйся, яко и по отшествии твоем с нами пребываеши; радуйся, яко и по умертвии твоем умерщвленныя грехами души молитвами твоими оживляеши.

Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.

Кондак 11

Пение приносимое ныне, аще бы и превыше человеческаго было, не довлело бы ко славословию Бога, даровавшаго тебе благодать исцелений. Сего ради недоумеюще благохвалити Его по достоянию, смиренномудренно вопием: Аллилуиа.

Икос 11

Светоподательна светильника, просвещающаго души наша верою видим тебе, преблаженне отче, пред престолом Божиим стояща, и твоим блистанием озаряеми, зовем ти таковая:

Радуйся, пастырю предивный; радуйся, учителю премудрый.

Радуйся, столпе веры непоколебимый; радуйся, насадителю благих.

Радуйся, чистоты селение; радуйся, печальных утешение.

Радуйся, сирых питателю; радуйся, обидимых предстателю.

Радуйся, премудрости Божия приятелище; радуйся, источниче неисчерпаемыя благодати исцелений.

Радуйся, провозвестниче Божественных велений; радуйся, сокровище милосердия Божия неистощимое.

Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.

Кондак 12

Благодать свыше ти данную познавше, благоговейно лобызаем святолепное изображение всечестнаго лица твоего, еже благоволил еси дивно явити нам. Темже благодарственно вопием Христу Богу нашему: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще твое к Богу отшествие, святителю Митрофане, почитаем священную память твою, величаем ревность по Бозе, хвалим долготерпение, славим незлобие, и ублажаем кончину твою: на смертнем бо одре возлежа, желанием возжелал еси облещися в великий ангельский образ, наречен был Макарием, блаженства тезоименитым, блажен быв воистинну, яко Царствие Небесное наследовал еси. Темже молящеся усердно, о еже сподобитися и нам неосужденно предстати на страшное судище Христово, взываем ти:

Радуйся, у престола Божия теплый о нас ходатаю; радуйся, мужу желаний, прославивший Бога в телеси и в души своей.

Радуйся, добропобедный воине Царя Небеснаго; радуйся, вождю премудрый ратующим противу сил адовых.

Радуйся, яко с горящим светильником сретил еси Христа; радуйся, яко от Него благодать исцелений приял еси.

Радуйся, яко благоволением Пресвятыя Богородицы возвеличен еси; радуйся, яко во светлостех святых пребываеши.

Радуйся, яко со пророки и апостолы ликовствуеши; радуйся, яко со святители и мученики прославлен еси.

Радуйся, яко с преподобными и праведными веселишися; радуйся, яко со всеми избранными Божиими присно торжествуеши.

Радуйся, Митрофане, великий и преславный чудотворче.

Кондак 13

О великий и пречудный отче Митрофане, приими благоутробно сие малое моление наше, и твоим благоприятным ходатайством избави нас от всяких враг видимых и невидимых, от всякия напасти и скорби, от напрасныя смерти и будущия муки, да сподобимся с тобою и со всеми святыми во веки воспевати Богу Спасителю нашему: Аллилуиа.

Сей кондак глаголи трижды. Посем икос 1 и кондак 1.

 


Назад к списку